Книга - це джерело освіти, знання і якщо збагачення, то збагачення культурного і душевного. (Рильський М.)

понеділок, травня 24, 2021

 

Серед тисячі професій - одна твоя.

 

Яка глибока думка закладена в словосполученні «вибір професії», скільки викликає вона емоцій та сподівань і водночас скільки породжує проблем! Це не просто вдало чи невдало прийняте в юності рішення, це щаслива або розбита доля, активне, творче, радісне життя чи байдуже, пасивне існування.

Вже через рік дехто з юнацтва обиратиме собі професію і почне оволодівати нею.

У Загальній декларації прав людини підкреслюється, що кожна людина має право на вільний вибір професії.

Права людини, визначені Декларацією, покладені в основу Конституції України. Так, стаття 43 Конституції України проголошує право кожного на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку добровільно погоджується.

«Як же із тисяч професій обрати ту, яка приносила б найбільшу користь людям, країні, давала б змогу відчути себе потрібним, повноцінним і задоволеним своєю працею? Як уникнути помилок і розчарувань у майбутньому, обравши певну професію?»

У світі існує безліч професій. Як же зорієнтуватися серед цієї кількості? Як знайти серед тисяч ту єдину, яка стане справою всього життя?

Професія — це певний вид праці. У кожній професії є свої різновиди праці, які називають спеціальностями. Наприклад, немає професії «учитель всього», а є учитель початкових класів, математики, фізики тощо, а інженер може бути інженером-електриком, програмістом, механіком.

 Світ професій дуже великий: їх налічується близько шести тисяч. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці (ручні, механізовані, автоматизовані, комп’ютеризовані, функціональні), за метою праці (перетворюючі, гностичні, винахідницькі), за галузевою ознакою (промислові, будівельні, транспортні, зв’язку тощо), за умовами праці (робота вдома, на повітрі, в незвичайних умовах).

Найпоширенішою є класифікація за предметом праці.

 От про все це і говорили бібліотекарі з юнацтвом . коли проводили профорієнтаційну бесіду «Моя професія-моє майбутнє» у супроводі мультимедійної презентації.

Мета проведення заходу: формувати в читачів позитивне ставлення та готовність до свідомого вибору професії; виявити у них здібності до запропонованих професій; сприяти формуванню особистісних якостей короистувачів: цілеспря-мованості, ініціативності, розсудливості; розвивати творчі здібності, пізнавальні інтереси старшокласників, розвивати здібності до самоаналізу; сприяти професійному самовизначенню юнацтва.